
DE vraag:
Adviseer in een lichtplan dat én sfeerversterkend én verkoop-stimulerend werkt. Neem hierbij het winkelconcept als uitgangspunt.
DE uitdaging:
Licht is een belangrijke sfeerbepaler in een winkel. Een lager lichtniveau brengt sfeer en helpt mensen zich op hun gemak te voelen. Maar klanten willen natuurlijk ook goed zien wat ze kopen.
DE oplossing:
Lichtadviseur Henk van der Heide: “De Heeren van Rinsma is een begrip in het Noorden en ver daarbuiten. Het is een modezaak die altijd in beweging is. Rekken en kleding worden vaak verplaatst en dat betekent dat je daar in je lichtplan rekening mee moet houden. Dat we alles uit eigen voorraad kunnen leveren draagt bij aan die flexibiliteit. En dus kunnen we snel extra spots bijplaatsen en dat hebben we inderdaad een paar keer gedaan.
Aan ons de taak om de winkel na de recente verbouwing van extra allure te voorzien met behulp van een fraai lichtplan. De kern hiervan was dat we de hoeveelheid spots hebben verdubbeld, maar dat we het aantal graden van de lichtbundels hebben teruggebracht van 60 naar 10 en 15 graden. Hiermee hebben we een winkel vól accenten gecreëerd.
Het zogenaamde verkeersgebied – de paden waar klanten lopen – hebben we voorzien van een lagere lichtintensiteit. Het resultaat? Een versterking van de stoere uitstraling van de winkel, een stijlvolle uitlichting van de kleding en een tevreden opdrachtgever.”